JellyPages.com

Saturday, December 31, 2011

Selamat Tahun Baru 2012

   Hari ini bermulalah tahun 2012 mengikut kalendar Masihi . Tahun berganti , umur pun semakin meningkat . Perjalanan masa dirasakan seperti terlalu pantas , pelbagai peristiwa pahit dan manis sepanjang 2011 menjadi pedoman dan iktibar dalam menempuh hari - hari mendatang . Kedatangan tahun baru selalunya disertai dengan azam baru . Namun bagaimana dengan azam tahun lepas ? Adakah semuanya tercapai ?
  
   Untuk berjaya , kita perlu meletakkan sasaran yang ingin kita capai . Inilah yang dinamakan azam . Ia tidak perlu hanya disebut semasa tahun baru sahaja , tetapi setiap masa dalam kehidupan . Apa yang penting ialah usaha dan komitmen kita dalam mencapai impian tersebut . Sesungguhnya kesenangan tidak akan datang bergolek . Kerja keras yang diiringi doa , itulah yang dituntut agama apabila kita berusaha mengejar impian . Hari tidak selalunya indah . Beringatlah semasa senang sebelum datang waktu susah .

  Akhir sekali , buat adik - adik yang akan memulakan sesi persekolahan 2012 , saya ucapkan selamat maju jaya . Jangan sia-siakan peluang menuntut ilmu di usia muda . Menyesal di kemudian hari tidak berguna . Jangan sia-siakan harapan kedua ibu bapa yang mengharapkan kejayaan anda . 

  Sekian . Wabillahi taufiq wal hidayah , assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh .


No comments: