JellyPages.com

Wednesday, June 27, 2012

SKTSP Dalam Kenangan

Cuti semester semakin menghampiri penghujungnya . Mulai 2 Julai ini , saya akan memulakan latihan klinikal di Hospital Raja Permaisuri Bainun , Ipoh , Perak selama 16 minggu . Harap semuanya berjalan lancar .

 Untuk catatan blog kali ini . saya ingin mengimbau kenangan zaman persekolahan  dulu-dulu . Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Taman Sri Pulai selama 6 tahun , dari  tahun 1996 hingga 2001 . Guru Besar pertama SKTSP ialah En. Mohd. Sharif Bin Hanapiah . Beliau berkhidmat di SKTSP dari tahun 1995 hingga 1998 . Dua lagi guru besar yang sempat saya kenali ialah En. Tasuki dan Puan Masri .

  Sepanjang bersekolah di sini , pelbagai kenangan pahit dan manis saya lalui . Semasa Tahun 6 , sekolah pernah ditimpa kebakaran yang berlaku di Blok B . Saya bernasib baik kerana kejadian berlaku selepas peperiksaan UPSR . Kenangan manis ialah berjaya mendapat keputusan 5A dalam UPSR . Segala penat lelah sepanjang 6 tahun di SKTSP akhirnya berhasil .

Berikut adalah nama guru kelas dari Tahun 1 hingga Tahun 6 yang saya masih ingat .
1) 1 Bijak - Cikgu Zaidah
2) 2 Bijak - Cikgu Hadijah
3) 3 Cerdas - Cikgu Mazdan
4) 4 Cerdas - Pn. Jayaletchumi
5) 5 Cerdas - Pn. Maimon
6) 6 Cerdas- Pn. Nooakma

 Berikut ialah lagu sekolah .
Lagu Sekolah
Kebangsaan Taman Sri Pulai

Kami di didik sempurna
Tabah usaha jaya
Panduan guru kami patuhi
Rajin berusaha
Hiasan diri budaya ilmu
Berdaya maju

Demi ibu bapa
Dan juga guru
Kami sedia berjuang
Ilmu yang diberi kami amalkan
Sinar masa hadapan

Sekolah Taman Sri Pulai
Jasamu ku kenangi
Hidupku kini bergemerlapan
Menuju wawasan

                                                             
   Lencana Sekolah


Gambar Kelas Darjah 6 Cerdas



Oklah , itu sahaja catatan blog saya untuk kali ini . Bye . Assalamualaikum .

No comments: